اتاق خواب های دخترانه با تزیینات شیک

اتاق خواب های دخترانه با تزیینات شیک طراحی و دکوراسیون اتاق خواب های دخترانه سخت تر از طراحی اتاق های پسرانه است زیرا تزیینات برای دختران حرف اول را میزند و باید از رنگ های شاد و طرح های فانتزی در اتاق آن ها استفاده کنید. صورتی همان رنگ محبوب تمام دخترخانم ها است که گزینه مناسبی هم برای دکوراسیون اتاق خواب شان است, رنگی شاد و آرامش بخش که اتاق را زیبا میکند.

اتاق دخترانه

عروسک های دخترانه فانتزی, مجسمه های بامزه, باکس و شلف های دیواری, ریسه های تزیینی و … برای دکوراسیون و دیزاین اتاق های دخترانه لازم هستند. دیوار اتاق را میتوانید رنگ کنید یا از کاغذ دیواری های کودکانه استفاده کنید. برای تزیین دیوار از کاغذ رنگی, ریسه های تزیینی, باکس های جالب و عروسک ها استفاده کنید.

راهنمای طراحی و دیزاین اتاق خواب دخترانه

از لحاظ علم روانشناسی فضایی که در اطراف ما وجود دارد تاثیر زیادی بر روی خلق و خو و روحیات ما خواهد داشت، پس بهتر است نهایت تلاش خودمان را برای زیبایی آن داشته باشیم تا این تاثیر را در زندگی روزمره ی خود مشاهده کنیم. در این مقاله قصد داریم که ایده های نابی در زمینه طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در اختیار شما قرار دهیم تا با ایده پردازی و سلیقه ی خود بتوانید دکوراسیون زیباتری را در اتاق خواب دخترانه داشته باشید.

شما می توانید با الهام گرفتن از آن ها و ایده پردازی های خود و به کار گرفتن سلیقه تان بهترین چیدمان را برای دکوراسیون خود انجام دهید. معمولا دختر خانم ها توجه خیلی زیادی به وسایل اطراف خود دارند و برایشان اهمیت دارد که در بین سایر دوستان و اقوام، دکور اتاق آن ها منحصر به فرد و زیبا باشد و دوست دارند فانتزی ها و تصورات ذهنی خود را برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب خود به کار گیرند. پس برای چیدمان اتاق خواب دخترانه بهتر است از آن ها کمک بگیرید تا در نحوه چیدمان از آن ها استفاده کنید.

اتاق خواب های دخترانه با تزیینات شیک -از سری مقالات وبسایت مبلمان لتو
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ابتدا باید یک سبک مشخصی را در نظر بگیرید تا بتوانید تمامی وسیله ها را متناسب با آن سبک خریداری کنید. وقتی که سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مشخص شد، باید رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب را هم تعیین کنید که معمولاً دختر خانم ها علاقه زیادی به رنگ های پر انرژی و ملیحی مثل رنگ صورتی، سبز و از این قبیل دارند.

بهتر است در خرید وسایل اتاق خواب حتما از این رنگ ها بهره بگیرید. حتی می توانید از دکور رنگی برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید و از بالش های رنگارنگ و پرده ها و پاف های رنگی در چیدمان دکوراسیون استفاده کنید و جلوه و جذابیت زیادی به ظاهر آن ببخشید.

 بهتر است چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با توجه به سن فرزند شما انجام شود و توجه کنید که فرزند شما در چه رده سنی قرار دارد و چه چیزهایی برای او جذاب تر است. طبیعتا دختر بچه های 7 ساله سلیقه شان نسبت به دخترهای نوجوان 13 و 14 ساله متفاوت تر است و بهتر است خرید وسایل مطابق با سلیقه و روحیات آن ها باشد.

پیشنهاد می کنیم که قسمت هایی از اتاق را برای قرار دادن میز تحریر و کتابخانه و غیره اختصاص دهید، زیرا اگر فرزند شما در حال تحصیل باشد، قرار دادن قسمت مشخصی از اتاق برای مطالعه و انجام تکالیف می تواند او را نسبت به انجام تکالیفش راغب تر کند.

شاید در بین عوام این طور تصور شود که اگر اتاق خوابی برای دختر خانم‌ ها طراحی و چیده می شود، حتماً باید در آن از رنگ صورتی به عنوان رنگ قالب استفاده شود، اما می توانید برای خاص تر بودن و منحصر به فرد شدن دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از رنگ های نارنجی و رنگ های جاندار و از این قبیل استفاده کنید و قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید زیرا شما می توانید بی روح ترین فضاها را با استفاده از رنگ های مختلف طوری طراحی کنید که کاملاً پر انرژی و جذاب شوند.

 همان طور که گفتیم بهتر است در چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه به سن دختر ها توجه کنید و بعد چیدمان دکوراسیون را انجام دهید، زیرا هرچه آنها بزرگتر می شوند سلایقشان نیز تغییر می ‌کند و این سلیقه باید در لوازم تزئینی، ملافه ها و همچنین رنگ دیوارها اعمال شود.

همچنین سرویس خواب که در اتاق خواب دخترانه قرار می گیرد باید با توجه به فیزیک بدنی آن ها انتخاب شود و مطابقت کامل با هدفی که برای آن خریداری می کنید داشته باشد.

 برای اینکه اتاق نظم و ترتیب بیشتری داشته باشد بهتر است قسمت ‌های مختلف اتاق را ناحیه بندی کنید، زیرا نظم و ترتیب در فضا، خصوصاً برای دختر خانم ها خیلی جذاب است و اهمیت زیادی به آن می‌دهند و شما می توانید با تقسیم بندی اتاق در قسمت های مختلف چیدمان کاربردی تر و بهتری داشته باشید.

بهتر است فرش اتاق خواب و هم چنین پرده‌ هایی که در آن نصب می شود با دکوراسیون اتاق خواب دخترانه هماهنگی داشته باشد و هرچه این فرش و پرده ها ساده تر باشند، جلوه اتاق با سن فرزندان شما مطابقت بیشتری دارد و بهتر است از پرده و فرش هایی که در اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده می شود در قسمت اتاق خواب دخترانه استفاده نکنید.

رنگ اتاق خواب دخترانه

در انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه نباید خود را محدود به استفاده از یک سری رنگ های تکراری کنید و می توانید برای رنگ هایی که در اتاق خواب دخترانه به کار می رود از طیف رنگی وسیعی استفاده کنید. ولی نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که رنگ اتاق خواب دخترانه باید مطابق با سلیقه فرزند شما باشد و اگر تصمیم به ترکیب رنگ ها گرفتید باید این رنگ ها با همدیگر هارمونی داشته باشند. ملافه های گلی و یا ملافه های ساده با بالش های طرح دار می تواند باعث جلوه ی بیشتر تخت خواب در اتاق خواب دخترانه شود.

همان طور که گفتیم دختر ها در دوره های مختلف زندگی خود روی طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب شان حساسیت زیادی نشان می دهند و تمایل دارند که طراحی و تزیین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با نهایت دقت انجام شود و ظرافت ‌های آن نادیده گرفته نشود.

اگر تصمیم بر اجرای دکوراسیون مدرن اتاق خواب دخترانه گرفته شد، باید سادگی فضا و وسایل رعایت شود. اگر قرار است وسایل تزیینی در اتاق خواب قرار گیرد، در انتخاب آن ها دقت زیادی به خرج دهید تا با سبک مدرن هماهنگی داشته باشد و باعث افزایش زیبایی اتاق شود.

برای داشتن یک اتاق خواب زیبا نیازی به استفاده از وسایل گرانقیمت نیست و تزیین اتاق خواب با وسایل ساده هم می تواند انجام بگیرد، فقط در صورتی که شما هم با به کار بردن سلیقه و رعایت اصول و قوانین چیدمان این کار را انجام دهید. به منظور طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه بهتر است از طرح ها و الگو های مشخصی استفاده کنید. به طور مثال ملافه های طرح دار می‌تواند باعث زیبایی در اتاق خواب شود. تزیین اتاق خواب با وسایل دور ریختنی و تزیین اتاق خواب با کاغذ رنگی می توانند ایده های جذابی باشند که پیاده سازی آن ها در اتاق خواب، نه تنها هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت، بلکه در نهایت دکوراسیون اتاق خواب منحصر به فرد و زیبا خواهد شد.

مدل پرده اتاق خواب دخترانه

 یکی از مهم ترین عناصر در تزئین دکوراسیون داخلی منازل که تاثیر بسیار زیادی در جذابیت بیشتر آن دارد پرده ها هستند و انتخاب طرح و رنگ مناسب برای پرده در قسمت‌ های مختلف پذیرایی و نشیمن و همچنین آشپزخانه و اتاق خواب می تواند زیبایی آن ها را چندین برابر کند.

 معمولا دختر خانم ها علاقه و تمایل بیشتری نسبت به زیبایی ظاهری فضا دارند و حساسیت زیادی در انتخاب وسیله ها برای اتاق خواب خود دارند و از این رو مدل پرده اتاق خواب دخترانه برای آن ها اهمیت زیادی دارد و سعی می کنند دقت زیادی در خرید این پرده ها به به خرج دهند.

 پرده اتاق خواب دخترانه در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار عرضه می ‌شوند و از بین مدل های مختلف با توجه به طرح و رنگ بقیه وسایل موجود در اتاق خواب فرزندتان، می توانید بهترین پرده با طرح زیبا و جذابیت بیشتر را انتخاب و خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم اگر فرزند شما در سنی است که می توان برای خرید وسایل با او مشورت کرد، حتماً در خرید وسیله های اتاق خواب از او مشورت بخواهید و نظر او را تاثیر دهید، زیرا باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شوید و با این کار باعث می شوید که تمایل و رغبت بیشتری برای ماندن در اتاق خود داشته باشند.

 از بین عناصر مختلفی که در اتاق خواب ها وجود دارند، پرده ها بیشترین قسمت از فضا را روی دیوار اشغال می کنند و خیلی به چشم مخاطب می آیند و رنگ و مدل پرده تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه خواهد داشت. بهتر است برای انتخاب طرح مناسب، علاوه بر زیبایی و شیک بودن کاربرد آن را هم مد نظر قرار دهید و به موقعیتی که اتاق خواب در آن قرار دارد توجه کنید.

اگر اتاق خواب نورگیر است بهتر است از پرده‌ های ضخیم یا تیره استفاده کنید تا در هنگام نیاز فضای اتاق را تاریک کنید و پرده ها بتوانند این کار را برای شما انجام دهند و در عین حال فضای خصوصی اتاق با حضور این پرده ها حفظ شود. پرده هایی که رنگ روشن و شاد دارند باعث برقراری ایجاد یک حس نشاط در فضای اتاق خواب دخترانه می شوند و برای پرده اتاق خواب نوجوانان می توانید از رنگ هایی که خودشان به آن ها تمایل بیشتری دارند استفاده کنید.

 استفاده از پرده های کرکره ای و پرده های زبرا با طرح های کارتونی و عروسکی می تواند گزینه خوبی برای اتاق خواب کودکان و نوجوانان باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *