انواع طرح های مهم پارچه:

انواع پارچه ها از نظر الیاف، تکنیک های تشکیل پارچه، ماشین آلات تولید شده و تکنیک های تکمیل متفاوت است. پارچه ها همچنین می توانند بر اساس کاربرد نهایی متفاوت ساخته شوند. با این حال، برخی از پارچه ها اگر چه 100٪ از الیاف خاص استفاده می کنند یا از ترکیبی از الیاف مختلف استفاده می کنند، ممکن است در غیر این صورت پارچه نامیده شوند و بسته به الگو های بافت، بافت و فرآیند ها و غیره نامگذاری می شوند، مانند پارچه های Organza که اغلب برای تولید با Silk استفاده می شد، اما حتی اگر آنها شروع به استفاده از آن با الیاف جایگزین کردند، همچنان به آن پارچه Organza می گویند.

انواع طرح های مهم پارچه:
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

هر پارچه نام منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است تا بر اساس بافت ها، طرح ها، الگو های بافت، ارزش های زیبایی، منبع الیاف، محل تولید پارچه ها و غیره مشخص شود.

پارچه پارچه ای آیدا

پارچه آیدا پارچه ای نخی با الگوی مش طبیعی است که به طور کلی برای گلدوزی های دوخت متقاطع استفاده می شود. سفتی طبیعی پارچه های آیدا با پارچه یکنواخت، پارچه را به انتخاب گلدوزی امکان پذیر می کند.

پارچه بیز

Baize یک پارچه نساجی صاف، متراکم و بادوام است که از مخلوط های پشمی و پنبه ای ساخته شده و معمولاً در میز های بازی مانند میز اسنوکر، میز های بیلیارد و میز های جک جیک استفاده می شود. دوام و پایان صاف همراه با اصطکاک کمتر، پارچه Baize را به یک کاندید مناسب برای سطح میز های استخر بازی تبدیل می کند.

پارچه باتیست

پارچه باتیست یکی از نرمترین پارچه های سبک است که از پنبه، پشم، پارچه، پلی استر یا مخلوط ساخته می شود. این پارچه اغلب با صورت نرم و کمی ترد ساخته می شود، که بیشتر برای لباس عروسی، لباس شب و زیر لباس برای لباس عروس استفاده می شود.

پارچه کرپ

کرپ پارچه ای سبک و پیچیده و ساده بافته شده با سطحی ناهموار است که چروک نمی شود. اغلب از الیاف پنبه، ابریشم، پشم یا الیاف مصنوعی ساخته می شود و آن را به یک پارچه همه کاره تبدیل می کند. به همین دلیل معمولاً کرپ را بعد از فیبر خود می نامند. به عنوان مثال، حریر کرپ یا نوعی پارچه ابریشمی کرپ.

کرپ اغلب برای تهیه لباس استفاده می شود زیرا کار با آن نرم، راحت و آسان است. کرپ همچنین در بلوز، شلوار، روسری، پیراهن و دامن استفاده می شود.

پارچه جین

نوع دیگر پارچه جین است. جین پارچه ای از پارچه پنبه ای بافته شده است که از نخ پنبه ای پیچیده و نخ بسته بندی شده پنبه سفید ساخته شده است. اغلب به دلیل بافت زنده، استحکام، دوام و راحتی آن شناخته می شود. جین بیشتر با نیل رنگ می شود تا شلوار جین آبی ایجاد کند، اما برای کت و لباس نیز استفاده می شود.

پارچه توری

توری پارچه ای ظریف و ظریف است که از نخ یا نخ پیچ خورده یا بافتنی ساخته می شود. در اصل از ابریشم و کتان ساخته می شد، اما توری اکنون با نخ پنبه، پشم یا الیاف مصنوعی ساخته می شود.

توری به عنوان منسوجات لوکس در نظر گرفته می شود، زیرا ایجاد طرح بافت باز و الگوی آن به زمان و تخصص نیاز دارد. از پارچه نرم و شفاف اغلب برای تزئین لباس استفاده می شود، به خصوص با لباس عروس و مقنعه، اگر چه این لباس را می توان در پیراهن ها و لباس شب نیز استفاده کرد.

پارچه چرم

چرم نوعی پارچه منحصر به فرد است که از پوست یا پوست حیوانات، از جمله گاو، تمساح، خوک و بره ساخته می شود. بسته به حیوان مورد استفاده، چرم به روش های مختلف درمانی احتیاج دارد. چرم به دوام، ضد چین و چروک و شیک بودن شهرت دارد.

پارچه کتان

پارچه بعدی پارچه کتانی است که یکی از قدیمی ترین موادی است که بشر شناخته شده است. این پارچه سبک و محکم که از الیاف طبیعی ساخته شده از گیاه کتان است که از پنبه قویتر است. رشته های کتان به نخ ریخته می شوند و سپس با الیاف دیگر مخلوط می شوند. پارچه کتان جاذب، خنک، صاف و بادوام است. قابل شستشو در ماشین است، اما به اتو کشیدن منظم نیاز دارد، زیرا به راحتی چین می خورد. اگر چه می توان از آن در لباس ها، از جمله کت و شلوار، کت، لباس، بلوز و شلوار استفاده کرد، اما بیشتر از پارچه های پارچه ای، روتختی، روتختی، دستمال و حوله استفاده می شود.

پارچه ساتن

بر خلاف بیشتر پارچه های این لیست، ساتن از الیاف ساخته نمی شود. در واقع یکی از سه عمده پارچه بافی است که وقتی هر رشته به خوبی بافته می شود، ساخته می شود. ساتن در اصل از ابریشم ساخته می شد و اکنون از پلی استر، پشم و پنبه ساخته می شود. این پارچه لوکس از یک طرف براق، ظریف و لغزنده و از طرف دیگر مات است. از ساتن که به دلیل داشتن سطح صاف و صاف و سبک وزن، مورد توجه قرار می گیرد، اغلب در لباس های شب و عروسی، لباس زیر، کرست، بلوز، دامن، کت، لباس بیرونی و کفش استفاده می شود.

پارچه ابریشم

ابریشم که به عنوان لوکس ترین پارچه طبیعی جهان شناخته می شود، یکی دیگر از پارچه های نرم و ظریف پارچه ای با لمس صاف و براق است. از ابریشم بیشتر در لباس عروس و شب، پیراهن، کت و شلوار، دامن، لباس زیر، کراوات و روسری استفاده می شود. دو نوع محبوب ابریشم شانتونگ و کشمیر است.

پارچه مخمل

پارچه نوع متفاوت دیگر، مخمل نرم و مجلل است که بیشتر به دلیل تکمیل غنی و مجلل و فرآیند پیچیده تولید، با سلطنت همراه بوده است. مخمل را می توان از پنبه، پارچه کتانی، خنک، ابریشم، نایلون یا پلی استر تهیه کرد و آن را به ماده ای متنوع تبدیل می کند که خاصیت کشش یا کشش ندارد. این ماده اغلب در بلوز، پیراهن، کت، دامن، لباس شب و لباس بیرونی استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *