راهنمای انتخاب روکش مبل مناسب و زیبا

راهنمای انتخاب روکش مبل مناسب و زیبا

انتخاب روکش مبل اهمیت زیادی دارد، بخصوص اگر مبلمان تمام پارچه باشد، چرا که در این صورت تمامی زیبایی مبل, به کیفیت و جلوه روکش آن ها خواهد بود.

راهنمای انتخاب روکش مبل مناسب و زیبا- از سری مقالات وبسایت مبلمان لتو

راهنمای انتخاب و خرید روکش مبل مناسب

اگر در خانه به فضای اطراف خود توجه کنید, خواهید دید که بخش بزرگی از وسایل جلوی رویتان مبلمان و همان میز و صندلی هایی هستند که در شبانه روز استفاده می کنید. پس روکشی که برای مبلمان انتخاب می کنید بسیار اهمیت دارد و اگرمبلمان تمام پارچه باشد این اهمیت دو چندان می شود, چرا که در این صورت تمامی زیبایی مبل, به کیفیت و جلوه روکش آن ها خواهد بود. برای انتخاب روکش مبل مناسب نکته های زیر را در نظر بگیرید:

زمانی که از رویه مبلمان خسته شده اید یا احساس می کنید دیگر چندان با چیدمان فعلی منزل هماهنگی ندارند, اما آنقدر هم کهنه و فرسوده نشده اند که نیاز به تعویض داشته باشند.

اگر خانواده پر جمعیت و پر رفت و آمدی هستید و رویه مبلمان شما زود به زود کثیف می شود و نیاز به شست و شو پیدا می کند.

رویه مبلمان, رنگی روشن دارد و تمیز نگه داشتن آن کاری بس دشوار است. علاقه مند هستید تا دست کم سالی دوبار دکوراسیون مبلمان خود را تغییر دهید.

تغییرات مبلمان شما فقط در جهت زیباتر شدن است

روکش ظاهر صندلی یا مبل شما را تغییر می ­دهد، اما ساختار یا زیرساخت آن تغییر نخواهد کرد. بنابراین اگر مبل شما قلمبه قلمبه باشد و یا فنرهای آن بیرون زده باشند، گرفتن روکش جدید به‌ طور جادویی آن را راحت­ تر نمی­ کند. روکش تنها تغییرات ظاهری است، نه ساختاری. اگر مبلمان شما در حال فروپاشی است، صرفا برای رویه کوبی و تغییر ظاهر آن هزینه نکنید و بهتر است مبلمان جدید خریداری کنید و یا هزینه تعمیر مبلمان را متقبل شوید.

روکشی انتخاب کنید که رُخ گیرایی دارد

روکش ­ها در تنوع بسیار زیاد، از انواع شل تا خیلی خشک وجود دارند. تصمیم بگیرید که کدام نوع مناسب اتاق شماست. شما می ­توانید یک فرم شل و افتاده برای یک جای غیررسمی انتخاب کنید، یا برای ظاهر رسمی‌تر یک نوع خشک که با خطوط مبل یا صندلی شما کیپ است انتخاب کنید. اجازه دهید سبک تزئینات کلی شما و شکل قطعه، ظاهر روکش را مشخص کند.

وزن پارچه را در نظر بگیرید

همه پارچه ­ها برای روکش مناسب نیستند. به‌عنوان یک قاعده کلی، بهتر است از پارچه ­های بسیار سنگین مانند مخمل و کاموا اجتناب کنید زیرا ممکن است با شکل صندلی یا مبل خیلی سازگار نباشد. اما قاعده­ ها باید شکسته شوند و این موارد می­ توانند برای یک ظاهر کاملاً سفارشی و ساخته ­شده مفید باشند. اما به‌عنوان یک قاعده کلی، پارچه­ های روکش معمولاً باید دارای وزن متوسط ​​باشند تا راحت­ تر بتوان مبلمان را جابجا کرد.

بافت روکش را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب روکش، پارچه ­ای را انتخاب کنید که محکم بافته شده است. رنگ یا الگویی را انتخاب کنید که پارچه زیر را نشان نمی‌دهد مگر اینکه شما این را بخواهید.

پارچه رومبلی مناسب ِ آنها که حیوان خانگی دارند

گرچه برخی تلاش‌ها و این ترفندها برای کودکان، هم‌خانه‌ای و یا هر شخص دیگری جواب می‌دهد، در مورد یک موجود بلانسبت نفهم(بدون فکر) که اتفاقا این مقصر محبوب شما هم هست کار سخت و چالشی می‌شود. واقعیت این است که اگر شما صاحب حیوان خانگی هستید، همیشه با موها و جای چنگ آنها روی مبلمان سروکار دارید. اما برخی پارچه‌ها بهتر از بقیه هستند. این پنج پارچه که نسبتا مناسبت‌تر برای حیوانات هستند را بررسی کنید تا مبلمان شما زیباتر بنظر برسند.

الگوی تاروپود مورد علاقه تان را پیداکنید

تأثیر الگوی تاروپود بر ظاهر و احساس هرگونه مبلمان، بسیار زیاد است. قبل از تصمیم­ گیری در مورد روکش­ های خود، استفاده از الگوی تاروپود را در نظر بگیرید. پارچه‌های بافت­دار مانند طرح جناغی، گل‌دار یا جین می‌تواند جذاب­تر و همچنین در برابر چین‌وچروک مقاوم باشد.

شکل را در نظر بگیرید

همه اشکال برای روکش کشیدن مناسب نیستند. اگر صندلی یا مبل شما دارای دسته یا قاب چوبی در اطراف آن باشد، یک پوشش روکش ممکن است یک ایده خوب نباشد، زیرا از روی پارچه احساس خواهد شد. یک قطعه که با پارچه پوشش داده شده باعث می‌شود فکر کنید یک احساس نرمی می­دهد و سختی چوب زیر، احساس خوشایندی نخواهد بود.

نحوه تعمیر صندلی گهواره ای (Rock chair)

یک صندلی گهواره ای (rock chair) در طول عمر خود میزان قابل توجهی از سایش و پاره شدن را تجربه می‌کند. با توجه به ماهیت و قطعات متحرک آن، صندلی‌های گهواره‌ای سنتی و صندلی‌های گهواره‌ای گلایدر به راحتی می‌توانند مستعد آسيب و شکستگی باشند. با این حال، تعمیر یک صندلی گهواره‌ای ممکن است به اندازه ای که شما تصور می‌کنید سخت نباشد. همه کارهای لازم برای تعمیر یک صندلی گهواره‌ای شکسته، انجام این چندین مرحله ساده است.

جزئیات را در نظر بگیرید

جزئیات مانند لبه­ برجسته می ­تواند یک ویژگی جذاب در روکش باشد. شما می ­توانید روکش با لبه برجسته بخرید و یا اگر سفارشی است و یا آن‌ها را خودتان درست می­ کنید، با لبه سفارش دهید. تصمیم بگیرید که لبه برجسته از خود روکش باشد یا با آن متفاوت باشد. لبه برجسته متفاوت توجه را به خطوط صندلی یا مبل شما جلب می‌کند. اگر می‌خواهید بر آن‌ها تأکید کنید، لبه برجسته متفاوت را انتخاب کنید. برای اهمیت ندادن به شکل، لبه برجسته را از خود روکش انتخاب کنید. با توجه به ظاهری که می­خواهید، می­توانید قیطان، چین یا دکمه نیز اضافه کنید.

در اندازه ها دقیق باشید

روکش شما لازم نیست تا کف زمین برسد، حتی انواع شل را می‌توان به طولی ساخت که کمی از پایه­ ها را پوشش دهند. هنگامی­که قاب مبل شما چوبی است بهتر است که قسمت پایین را نپوشانید. بااین‌حال، اگر شما ترجیح می­ دهید می ­توانید با قرار دادن دامن روی آن، ظاهر آن را تغییر دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *