مبل برای افراد سالمند 

چه نوع مبلی را برای افراد سالمند خریداری کنیم؟

مبل های تختخواب شو برای میهمانان شب بسیار گزینه مناسبی است. تشک به سرعت از کاناپه شما بیرون می آید و فضای موجود را به یک اتاق مهمان موقت تبدیل می کند. مبل های تختخواب شو ممکن است به راحتی یک تشک معمولی نباشند، زیرا تخت باریک تر است و مواد کمتری در آن به کار می رود – افزودن یک تاپر تشک مموری فوم می تواند راحتی مورد نیاز شما را ایجاد کند و به شما در داشتن یک خواب خوب در شب کمک کند.

چه نوع مبلی را برای افراد سالمند خریداری کنیم؟ - وبسایت لتو
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

در این مقاله، ما به تفصیل توضیح می دهیم که چرا تاپر مموری فوم یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای راحت تر شدن مبل تختخوابشو شما است و ما به شما کمک می کنیم که بهترین تاپر مموری فوم مورد نیاز خود را پیدا کنید.

تفاوت تختخواب شو با یک تشک معمولی چیست؟

مبل های تختخواب شو تشک های مهمانی عالی ایجاد می کنند، اگر اتاق مهمان ندارید فضای خواب را برای بازدید کنندگان فراهم می کنند. یک مبل تختخواب شو در هنگام عدم کاربرد، از داخل تاشو جمع و بسته می شود که می تواند به گونه های دیگر تشک آسیب برساند. تشک های معمولی (مثلاً آنهایی که می خواهید از آن در یک تختخواب معمولی استفاده کنید) ضخیم تر هستند و حاوی موادی هستند که هنگام تا خوردن تخت برای مدت طولانی عملکرد خوبی ندارند. ساختار نازک یک مبل تختخواب شو باعث انعطاف پذیری و نگهداری آسان تر آن می شود.

چرا تاپر مموری فوم بهتر است؟

تاپر تشک مموری فوم یکی از بهترین روش ها برای راحتی بیشتر تختخواب مبل شماست. مموری فوم برای کاهش فشار بهینه با بدن شما سازگار است و انتقال حرکت را کاهش می دهد.

·       کاهش فشار

همانطور که روی مموری فوم دراز می کشید، حرارت و وزن بدن باعث نرم شدن فوم می گردد و باعث می شود فوم نقاط خالی بدن شما را پر کند و نقاط فشار برای تسکین درد کاهش یابد. به جای داشتن احساس کوفتگی، صبح روز بعد احساس سرحالی خواهید داشت. مموری فوم به سرعت به شکل اولیه خود باز می گردد و سطح آن صاف و یکدست می شود.

·        انزوای حرکتی

یکی دیگر از مزایای استفاده از تاپر مموری فوم، انزوای حرکتی است. هنگام غلتیدن و چرخش، حرکت می تواند از طریق سطح خواب عبور کند و شریک زندگی شما را بیدار کند. افزودن تاپر مموری فوم به مبل تختخواب شو انتقال حرکت را محدود می کند و اختلالات خواب را کاهش می دهد.

·       گونه های دیگر تاپرهای تشک

اگر مموری فوم را نمی پسندید، مواد تاپر دیگری از جمله لاتکس، پر و بالِش وجود دارد که ممکن است با آن احساس راحتی بیشتری نمایید.

تاپرهای لاتکس

تاپرهای لاتکس شباهت هایی با مموری فوم دارند. لاتکس و مموری فوم، هر دو برای کاهش فشار با بدن سازگار هستند و انتقال حرکت را کاهش می دهند، اما لاتکس به طور طبیعی از مموری فوم سفت تر و خنک تر است.

افزودن فوم اضافی از فرو رفتن عمیق شما جلوگیری می کند و تغییر پوزیشن خواب را آسان می کند. اگر مبل تختخواب شو خیلی نرم است، تاپر لاتکس تعادل و نرمی و ساپورت خوبی را ارائه می دهد. در صورت مراقبت صحیح از لاتکس طبیعی قادر است تا 15 سال دوام بیاورد.

 تاپرهای پَر

تاپرهای تشک پَر معمولاً ترکیبی از پر و کرک هستند. پرهای کرکی نرم و لطیف هستند و مانند پرها پشتیبانی و راحتی اضافی ایجاد می کنند. نگه داشتن پرها در داخل بسته های مربع شکل باعث می شود پس از پُر شدن، پَرها در جای خود باقی بمانند و به یک طرف منتقل نشوند.

اگر به آلرژی مبتلا هستید، تاپر پر ممکن است ایده آل نباشد. پرها نسبت به مواد دیگر گرد و غبار بیشتری را به خود جذب می کنند و باعث واکنش های آلرژیک می شوند. به جای آن یک ماده ضد حساسیت مانند مموری فوم یا لاتکس را امتحان کنید.

تاپرهای بالشی

تاپرهای بالشی اغلب دارای ترکیبی از مواد الیافی مانند خوشه های پنبه و پلی استر هستند. برای اطمینان از توزیع یکنواخت پُر کردن، فیبر پُرکننده مانند روکش های پَر در داخل بسته های مربع شکل دوخته می شود. تاپرهای بالشی نیز ضد حساسیت هستند.

چگونه بهترین تاپر تشک مموری فوم را پیدا کنیم

برای یافتن بهترین تاپر تشک مموری فوم، ضخامت، خصوصیات خنک کنندگی و سیاست ها و ضمانت های مرجوع را در نظر بگیرید. با انجام تحقیقات اضافی می توانید گزینه های بالقوه را محدود نمایید و به شما در یافتن یک تاپر تشک مموری فوم با دوام کمک کند.

ضخامت

تاپرهای تشک مموری فوم براساس ضخامت دسته بندی می شود، اما بهترین ضخامت باید 5 الی 7 سانتی تر باشد. تاپرهای ضخیم تر مموری فوم ممكن است هنگام قرارگیری روی تشك سفت به اندازه کافی پشتیبان کننده نباشند و تفاوتی ایجاد كنند. تاپرهای ضخیم باعث می شوند که یک مبل تختخواب شو خیلی نرم باشد و ورود و خروج از آن را مشکل سازد.

خصوصیات خنک کنندگی

تاپرهای تشک مموری فوم سنتی می توانند باعث گرم شدن بیش از حد شوند. ساختار متراکم دارای پاکت های هوای کمتری است و جریان هوا را محدود می کند. در عوض، یک تاپر مموری فوم خنک کننده، مانند آنچه که با فوم ژل، روغن های گیاهی، طرح سلول باز پیشرفته، مس یا گرافیت ساخته می شود را انتخاب کنید. این مواد خنک کننده برای خواب آورهای گرم و جلوگیری از تعریق شبانه خوب است.

مموری فوم ژلی

 مموری فوم ژلی، گرمای بدن را از بین می برد، به این خاطر یک ماده افزودنی محبوب برای خنک کردن فوم است. معمولاً ژل به داخل فوم تزریق می شود یا چرخانده می شود. برخی از برندها حتی از دانه های ژل برای جذب گرما استفاده می کنند.

مموری فوم گیاهی

تولید کنندگان بخشی از نفت را با روغنهای گیاهی در طی مراحل تولید جایگزین می کنند. روغن های گیاهی گرمای بدن را به دام می اندازند، بنابراین با بدن عرق کرده از خواب بیدار نمی شوید. علاوه بر این، افزودن روغن های گیاهی باعث کاهش بوی گاز خارج شده می شود.

مموری فوم گیاهی، همچنین از مموری فوم سنتی واکنشگرتر است. کمتر احساس می کنید داخل تشک گیر کرده اید و ممکن است تغییر موقعیت خواب در شب راحت تر باشد.

مموری فوم سلول باز پیشرفته

حتی اگر مموری فوم سلول باز معمولی حاوی جیب های هوا باشد، برخی از تولید کنندگان حتی هوای بیشتری را به داخل مواد تزریق می کنند و جیب های بزرگتری را ایجاد می کنند. این طرح پیشرفته سلول باز گردش خون را برای تنظیم بهتر دمای بدن بهبود می بخشد.

مموری فوم تزریق شده با مس و گرافیت

مس و گرافیت رسانای گرمایی طبیعی هستند و در صورت تزریق در مموری فوم، می توانند از تعریق شبانه جلوگیری کنند. هر دو ماده گرما را از بدن دور می کنند و باعث کاهش احتباس گرما می شوند. مس همچنین ضد میکروبی است و گرافیت یک ماده طبیعی ضد حریق است و جایگزین مواد شیمیایی سخت مانند فرمالدئید می شود.

 سیاست مرجوع و ضمانت

قبل از اینکه به تاپر تشک مموری فوم بالقوه تشک تختخوابشوی خود بپردازید، نگاهی به سیاست مرجوع و ضمانت آن بیندازید. سیاست مرجوع به شما امکان می دهد اگر دوست ندارید، تاپر مموری فوم را پس بگیرید. بیشتر سیاست های مرجوع 30 روزه است، اگرچه برخی از آنها ممکن است 90 روز طول بکشد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که چاپ خوب را بخوانید. بعضی از تولیدکنندگان فقط مرجوع باز نشده را می پذیرند یا فقط بازپرداخت جزئی برای تاپرهای دست دوم را ارائه می دهند. ضمانت نامه اُفت بیش از 1 سانت را پوشش می دهد، اگرچه این اندازه گیری به برند بستگی دارد. شرکت تشک تا زمانی که تاپر مموری فوم در مدت ضمانت باشد، یا تاپر را تعمیر می کند و یا یک تعویض برای آن ارسال می کند. ممکن است مجبور به پرداخت هزینه حمل و نقل و جابجایی باشید.

سوالات متداول

چطور تاپر تشک مموری فوم را ذخیره می کنید؟

بهترین راه برای ذخیره تاپر مموری فوم، غلتاندن آن و قرار دادن آن در داخل کیسه وکیوم یا کیسه پلاستیکی است. با اتصال نازل، هوای داخل کیسه را وکیوم کنید تا جایی که تاپر تا آنجا که امکانش باشد فشرده شود، سپس کیسه را با نوار یا با مکانیزم آب بندی داخلی کیسه مهر و موم کنید.

با یک تاپر تشک مموری فوم قدیمی چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر تاپر تشک مموری فوم شما فرسوده است و شروع به آویزان شدن می کند، وقت آن است که خلاص شوید. می توانید با یک موسسه خیریه محلی تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها قبول می کنند یا خیر، اما بسته به میزان فرسوده بودن تاپر، ممکن است آنها آن را قبول نکنند. بهترین راه برای خلاص شدن از شر تاپر تشک مموری فوم، بردن تاپر به یک مرکز بازیافت است. این مراکز می توانند مواد را تجزیه کرده و از پایان یافتن تاپر در محل دفن زباله جلوگیری کنند.

 تشک مبل چقدر باید ضخامت داشته باشد؟

مبل های تختخواب شو نسبتاً نازک هستند به طوری که تشک می تواند در داخل کاناپه جمع شود. ضخامت ایده آل باید حدود 7 سانتی متر باشد. تشک های ضخیم تر ممکن است متناسب نباشند و تخت های نازک تر نیز احساس راحتی ندهند و پشتیبانی کافی نداشته باشند.

 تختخواب و مبل تختخواب شو چه تفاوتی دارد؟

اندازه تختخواب ها به طور معمول با تشک های دوقلو برابر است. تختخواب ها شبیه نیمکت بزرگ و بالشتکی هستند و برخلاف تختخواب شو نیازی به تغییر مکان ندارند. مبل های تختخواب شو کاناپه هایی هستند که زیر بالشتک ها تخت خواب دارند. به راحتی کوسن ها را برداشته و تشک را بیرون بیاورید.

  یک مبل تختخواب شو چه مدت باید دوام داشته باشد؟

مبل های تختخواب شو مبل ممکن است از تشک های دیگر بیشتر دوام داشته باشند زیرا به این راحتی ها استفاده نمی شوند و ساییدگی کمتری دارند. تشک مبل باید حدود ده سال دوام داشته باشد. در صورت مشاهده افتادگی قابل مشاهده در وسط آن، ممکن است زمان تعویض آن تشک قدیمی رسیده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *