مبل برای افراد سالمند 

چه نوع مبلی را برای افراد سالمند خریداری کنیم؟

آیا تا به حال روی مبل نرمی نشسته اید و بعداً متوجه شوید که به سختی از روی آن برمی خیزید؟ این اتفاق برای افراد سالمند و افرادی که تحرک چندانی ندارند اغلب اتفاق می افتد و آنها گاهی اوقات برای بلند کردن بدن خود از روی این مبل ها با مشکل روبرو می شوند.

یک مبل راحت و نرم به این معنی نیست که فرد باید در آن غوطه ور شود، اما باید علاوه بر راحتی در نشستن، راحتی حرکت را نیز تضمین نماید. مبل های زیادی برای افراد سالمند در بازار موجود است، اما در هنگام انتخاب مبل برای یک فرد سالمند یا افراد دارای مشکلات حرکتی حتما باید به دنبال چه چیزی باشید؟

استحکام مبل یا صندلی

مبل های افراد سالمند باید محکم باشند که فرد سالخورده در آنها فرو نرود. اگر بعضی از مفاصل سفت یا تنگ باشد، مبل های نرم این افراد را ترغیب می کند که روی آها بنشینند. اما متخصصان، مبل های نرم را علت افزایش مشکلات کمردرد افراد می دانند؛ زیرا احساس فرو رفتن در آن به این معنی است که خارج شدن از آن دشوار است و می تواند وضعیت بد بدن، کشیدگی گردن و شانه را منجر شود.

تکنیک

چه نوع مبلی را برای افراد سالمند خریداری کنیم؟ - وبسایت لتو
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

حتی ممکن است لازم باشد روش نشستن برای افراد کم تحرک تنظیم شود. اگر در نشست و برخاست با مشکل روبرو هستید ، فیزیوتراپیست ها و کاردرمانگرها باید قادر باشند درباره روش مناسب بلند شدن و نشستن روی صندلی با شما صحبت کنند. به سادگی با قرار دادن بازوها روی دسته ها، حرکت به سمت لبه صندلی و بلند شدن به آهستگی و آرام از روی صندلی با فشار دادن آرام بازوها به سمت بالا می توانید این فعالیت را کمی راحت تر کنید.

اگر از وسیله کمکی برای راه رفتن استفاده می کنید، خود را به سمت وسیله نکشید زیرا ممکن است روی زمین جابجا شود، حرکت کند یا بلغزد و شما زمین بخورید. فقط هنگامی که در یک وضعیت ثابت و قائم هستید از وسیله برای راه راه رفتن کمک بگیرید.

ارتفاع صندلی

مبل ها و صندلی های با ارتفاع بیشتر برای افراد سالمند ایده آل تر هستند، زیرا نشست و برخاست آنها با توجه به شرایطشان بسیار راحت تر است. یک صندلی کوتاه، به طور معمول در مبل های چسترفیلد، می تواند زانوها، مچ پا و کمر را تحت فشار قرار دهد و برای افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند توصیه نمی شود.

دسته های صندلی

دسته ها باید به قدری بلند باشند که بتوانند بدون حرکت دادن شانه ها، بازوها را آرام کنند. شانه های شما نباید هنگام استفاده از دسته مبل بلند شود و یا پایین انداخته شود، بنابراین از استاندارد بودن دسته های صندلی و مبل در هر فروشگاه قبل از خرید مطمئن شوید.

صندلی و مبل دارای پشتی متحرک

صندلی ها و مبل های دارای پشتی متحرک برای افراد سالمند و افراد کم تحرک ایده آل هستند، زیرا به شما اجازه می دهند قبل از تغییر وضعیت صندلی با حالت راحت تری بنشینید. با زیر سری و پشتی کامل، حالت بالابردن تکیه گاه پا، معمولاً از طریق سطح کناری یا دکمه الکترونیکی قابل فشار کار می کند. برخی از صندلی ها و مبل های دارای پشتی متحرک حتی می توانند به صورت کاملاً افقی قرار گیرند، با این حال این مورد برای افراد سالمند توصیه نمی شود.

مزایای اینگونه مبل تضمین می کند که مفاصل و نقاط فشار فرد تا حدی تسکین یابد و همچنین به وی فرصتی می دهد که در موقعیتی راحت و بدون جلوگیری از کشیدگی گردن، شانه و پشت، آرام شود. فراموش نکنید که ما برای کمک کردن به شما اینجا هستیم، بنابراین اگر درباره مبلمان برای افراد سالمند و مسن و افرادی که کم تحرک هستند به توصیه های احتیاج دارید، حتما با ما تماس بگیرید یا به سایت ما مراجعه فرمایید.

مبل هایی برای افرادی که مشکل کمر دارند

چه نوع مبلی را برای افراد سالمند خریداری کنیم؟ - وبسایت لتو
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

به دلیل مشغله زیاد زندگی و ساعات طولانی کار، کمردرد به یک موضوع مهم در بین افراد تبدیل شده است. کمر درد می تواند با ایجاد نمودن مشکلات خواب و کاهش بهره وری شما، زندگی شما را مختل نماید. افرادی که مشکل کمر درد دارند، اغلب نمی توانند در مبلمان معمولی احساس راحتی کنند. با توجه به موضوعات درد کمر، بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان اکنون در حال ساخت مبلمانی هستند که موجب تسکین و آرامش بیماران کمردرد می شود.

مشکل کمر درد این روزها آنقدر شایع است که تصور می شود حداقل از هر 10 نفر، 8 نفر به آن مبتلا هستند. در بیشتر موارد، کمردرد موقتی است اما برخی از افراد می توانند ماهها یا حتی سالها با این بیماری زندگی کنند. بنابراین بسیار مهم است که مبلمانی را برای حمایت از افرادی که دچار این بیماری مزمن هستند طراحی و تولید کنید.

تحقیقات نشان می دهد که خوابیدن منظم روی مبل می تواند برای سلامتی شما فوق العاده مضر باشد.

یکی از بهترین و راحت ترین مبل ها برای افرادی که مشکل کمر دارند، مبل تکیه دار است. حالت خوابیده این مبل ها پشت شما را خمیده می کند و به یک قسمت یا نقطه خاص فشار وارد نمی کند. در حالی که روی مبل خوابیده نشسته اید، پاهای شما نیز بالا است و این سبب توزیع یکنواخت وزنی برای کمک به درمان کمردرد می شود.

مبل های ماساژ نیز تسکین شگفت انگیزی برای کمردرد دارند. مبل های ماساژ دهنده ماساژ آرام بخش و لطیفی را به عضلات اطراف ناحیه ستون فقرات و پشت شما می دهند. برخی از این مبل ها به گرمای تسکین دهنده نیز مجهز هستند. این مبل ها را می توانید در سبک های مختلف پیدا کنید. این مبل ها می توانند در هر دکوراسیونی قرار بگیرند و در انواع مختلفی از شکل و رنگ موجود هستند. بنابراین اگر به دنبال رفع سریع مشکل کمردرد خود هستید، این نوع مبل یا صندلی می تواند کمک شایانی را به شما ارائه بدهد.

چرا مبل همراه با زیرپایی را در نظر نمی گیرید؟ با یک مبل سبک ارگونومیک، تناسب فرد در هنگام طراحی مورد توجه قرار می گیرد و می تواند از کیفیت هایی مانند زیرسری، پشتی های بلند، دسته های پهن و تکیه گاه برای راحتی بیشتر برخوردار باشد. زیرپایی ها و پاف ها نیز می توانند راهی مناسب برای توزیع راحت و یکنواخت وزن شما باشند تا اطمینان حاصل کنید که دوباره داخل مبل فرو نمی روید و به شما در کاهش فشار روی مفاصل و فشار آوردن روی مناطق دردناک کمک می کند، و این امکان را برای شما فراهم می آرود که با آرامش بیشتری به استراحت بپردازید.

بنابراین چه نوع مبلی را برای افراد سالمند خریداری کنیم؟

وقتی به مبل ها فکر می کنید اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند نرم بودن است. اما درباره افراد سالمند نرم بودن مبل مناسب نیست زیرا افراد سالمند بسیار شکننده هستند و بدن آنها روی این گونه مبل ها به دلیل فرو رفتن راحت نیست و برای نشستن و برخاستن با مشکل مواجه می شوند. و نیز به افرادی که دارای مشکل درد کمر هستند کاربرد این گونه مبل ها توصیه نمی شود. به خاطر داشته باشید که یک مبل راحتی به این معنی نیست که فرد باید در آن فرو برود، بلکه به این معنا است که یک مبل خوب، راحتی را تنها با سهولت در حرکت تضمین می کند. مبل های ویژه ای برای افراد سالمند وجود دارد که راحتی و سهولت حرکت آنها را نیز فراهم می نماید. برخی از نکات خرید مبل برای افراد سالمند در زیر آورده شده است:

  • مبل برای افراد سالمند باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند از افراد سالمند پشتیبانی کند و در عین حال راحتی آنها را فراهم نماید.
  • مبل راحتی که وقتی شخصی روی آن می نشیند غرق می شود، برای کاربرد افراد سالمند مشکل ساز است و فایده ای نخواهد داشت.
  • بهترین مبل ها را برای سالمندان می توانید از فروشگاه هایی که مبلمان ریلکسی، ماساژور و اداری دارند، پیدا کنید، زیرا این گونه مبلمان در عین داشتن راحتی، استحکام و قابلیت تمیزکنندگی روکش مبل را دارا هستند و از این حیث برای افراد سالمند بسیار ایده آل است.
  • اطمینان حاصل کنید که مبل های سالمندان ارتفاع داشته باشند و خیلی نزدیک به سطح زمین نباشند، زیرا این امر باعث می شود افراد سالمند بتوانند به راحتی از جای خود بلند شوند.
  • به دنبال مبل راحتی باشید که به افراد سالمند اجازه دهد به راحتی بنشینند و بایستند.
  • مبل های افراد سالمند باید دارای دسته باشند زیرا افراد هنگام برخاستن می توانند این دسته ها را در دست بگیرند.
  • برای اینکه حرکت برای افراد سالمند آسان شود، چند بالش بزرگ روی مبل بگذارید، بالش هایی که می تواند هنگام برخاستن افراد به عقب هل داده شوند.
  • درباره اسکلت و چهارچوب مبل ها پرس و جو نمایید تا مبل های کاملا محکم و راحتی پیدا کنید.
  • برای تأمین امنیت افراد سالمند، همیشه مبل های ایشان را کنار دیوار قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *