نکاتی برای چیدمان مبلمان

نکاتی برای چیدمان مبلمان

نکاتی برای چیدمان مبلمان - فروشگاه انترنتی مبلمان تختخوابشو لتو

 

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چیدمان مبل هایتان در جای درستی قرار گرفته است یا خیر؟ بهتر است بدانید چیدمان مبل ها نیز یک کار اصولی است و نیاز به کمی تجربه و دقت دارد. اما ما به شما آموزش می‌دهیم که چطور با چند نکته ی ساده بهترین مکان را برای چینش مبل های خود انتخاب کنید.

نقطه ی کانونی

در ابتدا باید بزرگترین تکه ی مبل را روبه روی نقطه ی کانونی منزل خود قرار دهید. ممکن است بزرگترین تکه ی مبل شما همان مبل سه نفره باشد که باید در ابتدای کار آن را قرار دهید. شاید برای شما هم سوال باشد که نقطه ی کانونی دقیقا کجاست و چگونه باید آن را پیدا کرد؟ نقطه ی کانونی در دکوراسیون همان بخشی از منزل شماست که وقتی کسی وارد خانه تان می‌شود آن نقطه اولین قسمتی است که نظر بیننده را به خود جلب می‌کند. اگر بخواهیم راحت تر بگوییم یعنی همان نقطه ی جلب توجه در بدو ورود به خانه تان را نقطه ی کانونی می‌نامند. برای چیدمان بقیه ی تکه ها باید در نظر بگیرید که مبل ها خیلی دور از هم و با فاصله ی زیاد چیده نشوند تا مهمان ها بتوانند باهم به راحتی احساس صمیمیت کنند.

چیدمان متقارن یا نامتقارن

برای چیدمان مبلمان دو راه وجود دارد:متقارن و نامتقارن
متقارن چیدن مبل ها باید احساس رسمی بودن فضا به مهمان های شما می‌دهد پس بهتر است برای صمیمیت و احساس راحتی بیشتر در منزلتان از شیوه ی نامتقارن استفاده کنید.

خطی نه گرد بچینید! 

نکته ی حائز اهمیت این است که نباید مبل ها را بصورت خطی کنار دیوار بچینید. بهترین مدل برای چیدن مبل ها بصورت گرد است تا مهمان ها بتوانند به راحتی همدیگر را ببینند و ارتباط برقرار کنند.

فاصله تا عسلی ها 

نکته ی آخر اینکه فاصله ی بین مبلمان و میز عسلی باید 35 تا 45 سانت باشد تا فضای کافی برای قرار دادن پاها وجود داشته باشد. امیدوارم با رعایت این چند نکته بتوانید دکوراسیونی شیک و دلنشین برای خانه ی خود ایجاد کنید.

 

مبلمان لتو امیدوار است با رعایت همین چند نکته ی کوچک بتوانید بهترین چیدمان را در منزل خود داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *