دکوراسیون اتاق نشیمن

اولین قدم در طراحی چیدمان اتاق نشیمن عدم استفاده بیش ازحد از وسایل تزئینی و یا به عبارتی به حداقل رساندن آن است.

 

دکوراسیون اتاق نشیمن - مقالات وبسایت فروشگاه اینترنتی مبلمان لتو

 

سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که چرا باید استفاده از وسایل تزئینی را به حداقل رساند؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ به این سوال را بررسی کنیم.

شما سالن پذیرایی خانه ای را تصور کنید که روی میز ناهارخوری را یک رومیزی کاملا پوشانده است و یک گلدان زینتی به همراه دو شمعدانی در وسط آن قرار داده شده اند، حال تصور کنید دقیقا درگوشه ای از سالن،  یک گلدان پایه بلند پر از گلهای زیبا  و در قسمتی دیگر یک سرویس مبلمان سلطنتی که به فاصله ی نزدیک در کنار مبلهای راحتی چیده شده اند وجود دارد، همچنین ظروف پذیرایی یا قیمتی را در معرض دید و یا بر روی میز عسلی چیده ایم.

حتی تصویرسازی چنین دکوراسیونی در ذهن حس خفگی و شلوغی را انتقال می دهد. اما با چند حرکت ساده میتوان چنین حسی را از بین برد و یک محیط شیک را چیدمان و تزئین کرد.

در ابتدا تمام چیزهایی که روی میز ناهارخوری چیده شده بودند را برمیداریم و تنها به یک رومیزی کوچک به شکل دایره, بیزی, یا هر طرحی دیگر که در وسط میز قرار میگیرد بسنده میکنیم , و یک گلدان متناسب با سایز میز با ارتفاع حداکثر (20-15) سانتیمتری قرار میدهیم. گلدان بزرگ گوشه ی اتاق را کلا حذف میکنیم،اما اگرشخصی هستیم که به گل و گلدان در خانه اهمیت زیادی میدهیم بهتر است در قسمتی از خانه کنار دیواری که در معرض دید است یک میز چوبی قرار بدهیم وگلدان را روی آن بگذاریم که ازسطح زمین فاصله داشته باشد، این کار باعث میشود که گل و گلدان بیشتر به چشم بیایند.

برای قسمت مبلمان هم فقط یک دست مبل راحتی می چینیم و مبلهای اضافی را حذف می کنیم، این کار به بزرگتر جلوه دادن محیط کمک شایانی میکند،همچنین در قسمت بالای میزتلویزیون یک باکس ساده متناسب با رنگ محیط به دیوار وصل می کنیم و چند عدد کتاب به همراه یک قاب عکس از خودمان یا خانواده یا حتی چند تا شمع زیبا در آن می چینیم.

به همین سادگی میشود خانه را به محیطی دلباز، مرتب و شیک تبدیل کرد.

بطور کلی داشتن یک فضای زندگی بزرگ به شما کمک می کند تا از کیفیت و راحتی در خانه ی خود نهایت استفاده را ببرید. برای داشتن چنین فضای روشن و دلبازی می توانید از ایده های مختلف دکوراسیون بهره مند شوید.

در ادامه ی مبحث به این می پردازیم که چگونه می توان یک محیط را بزرگتر و روشن تر از حالت واقعی آن جلوه داد.

استفاده ازآینه ها

اضافه کردن یک آینه به دیوار اتاق شما در هر صورت ایده ی خوبی است اما به شرطی که اصول یک چیدمان مناسب را در اتاق خوابتان اجرا کرده باشید، دقیقا مانند همان موضوع به حداقل رساندن استفاده ازوسایل تزئینی، چراکه آینه ها تصاویر را منعکس می کنند. به عنوان مثال اگر اتاقتان را پر از عروسک کرده باشید این تصویر در آینه منعکس شده و بیشتر شبیه به فروشگاه اسباب بازی می شود تا یک اتاق شخصی، پس در استفاده از وسایل مورد علاقه تان در تزئین دکوراسیون زیاده روی نکنید. به نظر می رسد پیشنهاد مناسب این است که آینه را در مقابل پنجره یا منبع نور قرار دهید، با این کار تصور ایجاد یک پنجره ی اضافی را درمحیط به وجود آورده اید.

آینه ها درقسمت های دیگر خانه هم کاربرد زیادی دارند. اگر در خانه ای کوچک هستید و فکر می کنید که چنین دکوراسیون هایی مختص خانه های بزرگ است سخت در اشتباهید، البته این به نظر شخصی شما برمی گردد که چه خانه ای را کوچک می بینید؟ معمولا ما ایرانیان چون به خانه های بزرگ عادت کرده ایم ممکن است یک خانه ی 100 متری را کوچک ببینیم، درحالی که در کشورهای مختلف اکثر آپارتمان ها و ساختمان ها علی رغم متراژ پایین با هوشمندانه ترین روندهای دکوراسیون چیده شده اند.

بنابراین آینه ها بهترین دوست خانه های شما هستند، شما می توانید کل یک سطح از اتاق نشیمن را با آینه ای بزرگ بپوشانید و با این کاریک فضای بسیار جادارتر و روشن تر ایجاد کنید، زیرا همانطور که گفته شد آینه ها علاوه براینکه  نور را به داخل خانه بازتاب می کنند، فضای خود را نیز منعکس می کنند و باعث می شوند که تصویر اتاق نشیمن تقریبا 2 برابر شود.

اکنون نوبت به مبلمان می رسد. مناسب ترین گزینه برای چنین تغییراتی به خصوص در متراژهای پایین، مبلمان تختخواب شو, مبل های ال باکس و …. است . استفاده از این مبلمان ها علاوه بر راحتی و زیبایی، کاربری چند منظوره ای را در اختیار شما قرار می دهد تا به راحتی هرچه تمام تر بتوانید با یک تیر دو و یا چند هدف را بزنید. در این راستا فروشگاه مبلمان لتو با سال ها سابقه ی درخشان در زمینه ی تولید انواع مبلمان تختخواب شو, مبلمان ریلکسی، تخت و باکس و کالای خواب بهترین و زیباترین محصولات را در اختیار شما عزیزان قرار داده است . فروشگاه مبلمان لتو همواره در حال ارائه با کیفیت ترین و متنوع ترین محصولات به مشتریان خود می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *