در طراحی دکور اتاق نوجوان پسر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در طراحی دکور اتاق نوجوان پسر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر فرزندان شما شروع به شکایت از اسباب بازی های رنگارنگ و فراوان خود می کنند، و اگر تخت خواب شان برای آنها خیلی باریک شده باشد، پس وقت آن فرا رسیده است که دکوراسیون اتاق نوجوان را تغییر دهید. همان طوری که ویژگی های دکوراسیون اتاق کودکان با بزرگسالان متفاوت است، اتاق نوجوانان هم ویژگی های خاص خود را دارد. در زمان تغییر دکوراسیون اتاق نوجوانان باید به نکات زیادی دقت کنید. کاغذ دیواری، سرویس خواب، لوازم دکوری، علایق و سلیقه ی نوجوانان از این نکات است. در این مطلب می خواهیم در مورد سرویس خواب نوجوان پسرانه صحبت کنیم.خانواده ها همیشه بهترین امکانات را برای کودکان خود می خواهند. به این علت سعی می کنیم اتاقی برای آنها آماده سازیم تا از گذراندن زمان خود در آنجا لذت ببرد. در انتخاب سبک و برای آغاز روند طراحی دیدن تصاویر الهام بخش برای یافتن فضای دلخواه و ایجاد تصویر ذهنی ایده ال از دکوراسیون می تواند بسیار مفید بوده و مزایا و معایب انتخاب ها را بهتر به تصویر بکشد

اتاق خواب نوجوان، یک اتاق خواب چند منظوره!

فکر کنید اتاق خواب آن‌ها تنها محلی برای خوابیدن نیست. دوران نوجوانی، دوران پا گذاشتن به عرصه استقلال است، به همین دلیل داشتن اتاقی که بتوانند در آن با دوستان خود وقت بگذرانند، درس بخوانند و مطالعه کنند، و به استراحت بپردازند، برای آن‌ها از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به خوابیدن برخوردار است. تحقیقات نشان داده‌اند که نوجوانان دوست دارند عکسی از خود و دوستانشان به دیوار اتاقشان بزنند. با فرزند خود درباره طراحی خلاقانه محلی برای خوابیدن، محلی برای مطالعه، و محلی برای گذراندن وقت با دوستانشان مشورت کنید و حتما از خود او در طراحی اتاق خوابش نظر بخواهید.

در طراحی دکور اتاق نوجوان پسر به چه نکاتی باید توجه کرد؟-از سری مقالات وبسایت مبلمان لتو

علایق و سلیقه ی نوجوانان

به خانه ی خود فکر کنید، آیا دوست دارید با سلیقه ی خودتان دکوراسیون آن را درست کنید یا مهم نیست چگونه طرحی داشته باشد؟ البته که طرح دلخواه خود را دوست خواهید داشت. پس باید سعی کنید برای فرزندتان هم این قاعده را رعایت کنید. نوجوانان در مکانی که احساس راحتی کنند، اعتماد به نفس بیشتری هم به دست می آورند. به این علت بهترین کار استفاده از ایده ها و علایق آنها است.

مکانی کاربردی آماده کنید.

اتاق نوجوانان نباید فقط برای استراحت استفاده شود، این مکان باید برای کارهای دیگری مانند درس خواندن، تفریح و دیگر علایق او آماده شود. به عنوان مثال اگر به مطالعه علاقه دارد، یک کتابخانه و میز مطالعه می تواند بسیار کاربردی باشد.

در زمان انتخاب سرویس خواب نوجوان پسرانه باید به مقدار رشد فرزندتان دقت کنید. فرزند شما دوره ی کودکی را پشت سر گذاشته و در دوره ی نوجوانی تا چقدر می تواند بزرگ تر شود؟ به این خاطر سعی کنید تخت خوابی متناسب با این مورد تهیه کنید. شما باید هنگام انتخاب تخت خواب، بدون تمایز بین دختر و پسر، اندازه تخت های بزرگسال را در نظر بگیرید. در کودکی فرزندان شما طرح های کارتونی را بیشتر دوست دارند، ولی در این دوره طرح های اسپورت و مدرن را انتخاب خواهند کرد.

در طراحی دکور اتاق نوجوان پسر به چه نکاتی باید توجه کرد؟-از سری مقالات وبسایت مبلمان لتو

منسوجات

هنگام انتخاب محصولات پارچه ای مانند روتختی، به جای تهیه ی مدل های گل دار، رنگارنگ و طرح های برجسته، بهتر است تا از مدل های ساده تر و جوان پسندتر انتخاب کنید. نوجوانان نه از مدل های کارتونی و بچه گانه و نه از طرح های گل دار مادرانه خوششان می آید، در عوض از مدل های مدرن و ساده تر استقبال خواهند کرد. استفاده از ترکیبی از کشوها و قفسه های دکوری در کنار تخت خواب مورد علاقه ی نوجوانان، به طور حتم فرزندان تان را راضی می کند.

در سنین نوجوانی حس انحصار طلبی که متناسب با شرایط سنی به وجود می آید، نوجوانان علاقه مند به داشتن اتاقی مجزا می شوند. سرویس خواب هم یکی از مهم ترین وسایل لازم برای اتاق است که باید برای راحتی و آسایش هر فردی آن را تهیه کنیم. اهمیت خواب برای بین رفتن خستگی و به دست آوردن انرژی برای روز دیگر بسیار زیاد است. به خصوص برای نوجوانان که کم کم خود را آماده ی برنامه ریزی برای آینده می کنند.

ویژگی های سرویس خواب نوجوان پسرانه

در کنار سرویس خواب، لوازم زیادی برای تکمیل دکوراسیون اتاق خواب نیاز است که شامل: کمد لباس، میز تحریر، کتاب خانه، و دیگر لوازم هستند.

ارتفاع تخت

یک از مهم ترین ویژگی سرویس خواب نوجوان پسرانه ارتفاع مناسب تمامی وسایل است. ارتفاع تخت خواب باید به طوری باشد که گردش هوا در اطراف آن به خوبی انجام پذیرد. اگر  هوا به راحتی در اطراف تخت جریان نداشته باشد، احتمال تجمع میکروب ها در اثر گرما و رطوبت زیاد می شود. نوجوانان در دوره رشد خود قرار دارند و باید اندازه ی لوازمی مانند کمد لباس و میز تحریر هم با توجه به مقدار رشد او تهیه شود. به طور معمول سایز این وسایل استاندارد هستند و اگر دوست داشته باشید، می توانید اندازه ی دلخواه خود را سفارش دهید.

قابلیت جابجایی

یکی دیگر از ویژگی های سرویس خواب، جابجایی راحت آن است. به خصوص برای کسانی که در خانه های اجاره ای زندگی می کنند، باید بیشتر به این مساله توجه کنند. باید در هنگام خریداری سرویس خواب به کیفیت و مقاومت آن توجه کنید تا در صورت جابجایی های زیاد، این وسیله آسیب نبیند. وزن سرویس خواب هم نباید بیش از حد زیاد باشد تا در زمان جابجایی با مشکل مواجه نشوید. البته اگر سرویس خواب زیاد هم سبک باشد به طور حتم کیفیت پایین تری هم خواهد داشت.

در طراحی دکور اتاق نوجوان پسر به چه نکاتی باید توجه کرد؟-  از سری مقالات وبسایت مبلمان لتو

انواع جنس سرویس خواب

انواع مختلفی از سرویس خواب ها از جنس های متفاوتی تولید می شوند. این سرویس خواب ها از موادی مانند: چوب ، ام دی اف، فلز، ملامیه یا تر کیبی از این مواد نیز ساخته می شوند.

چوب

جنس چوبی خود به چند نوع تقسیم بندی می شود، چوب های درخت های مختلفی مانند: افرا، گردو، گیلاس، راش و برخی از دیگر درختان نیز در ساخت سرویس خواب کاربرد دارند. البته قیمت سرویس خواب های چوبی زیاد است.

ام دی اف

امروزه از جنس ام دی اف در صنعت ساخت مبلمان بیشترین استفاده را می کنند. این جنس علاوه بر کیفیت بسیار خوب و مقاومت زیاد، قیمت مناسب تری هم به نسبت چوب طبیعی دارد. اگر زمانی بخشی از آن دچار مشکل شد، می توان به راحتی آن را تعویض و تعمیر کرد.

ملامینه

ملامینه هم یک نوع دیگر از مواد مورد استفاده در سرویس خواب است. تفاوت اصلی آن با ام دی اف در این است که مغز داخلی ملامینه از جنس نئوپان بوده و روکش آن مانند ان دی اف است. کیفیت و قیمت این جنس هم از ام دی اف پایین تر است.

فلز

یکی از انواع سرویس خواب نوجوان پسرانه با استفاده از فلز تولید می شوند که این ماده به ما اجازه می دهد که طرح های اسپرت و زیبایی ایجاد کنیم. کیفیت سرویس خواب های فلزی هم خوب بوده و قیمت آن از جنس ام دی اف کمتر است.

رنگ

انتخاب رنگ، یک مورد شخصی است و هر فردی می تواند با توجه به علایق و سلیقه ی خود از هر رنگی استفاده کند. برای نوجوانان، انتخاب رنگ دلخواه بسیار مهم است، چون باید در اتاق خود احساس راحتی و آرامش کنند و اگر غیر از این باشد به طور حتم در روحیه ی آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

رنگ های خیلی شاد و رنگ های خیلی تیره برای نوجوانان مناسب نیستند. رنگی های روشن برای اتاق های کوچک گزینه ای ایده آل است. رنگ قهوه ای با طرح چوبی همیشه قابل استفاده در تمامی تخت خواب ها است. البته با توجه به سلیقه ی نوجوانان می توانید از تمامی رنگ ها انتخاب کنید.

انواع سرویس خواب نوجوان پسرانه را می توانید در طرح ها و رنگ های دلخواه از گروه تولیدی آذینگر سفارش داده و با بهترین کیفیت تحویل بگیرید. برای این کار کافی است تا با شماره تلفن 09124611041 تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص ما شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *