تمیز کردن مبل های تختخواب شو (2)

نکاتی جهت تمیز کردن مبل های تختخواب شو (2)

نحوه تمیز کردن مبل تختخواب شو  با بخار

برخی از مبل های تختخواب شو این قابلیت را دارند که برای تمیز کردن روکش آنها از دستگاه بخارشوی استفاده نمود. اول از همه، شما باید از دستورالعمل های عملی درباره بخارشوی مشاوره بگیرید و ببینید که استفاده از آن روی روکش مبل مشکلی پیش نمی آورد. زیرا برخی از مبل ها در برابر آب مقاومت دارند، اما همیشه نمی توانند در برابر گرم شدن مقاومت کنند.

دستورالعمل های عملکرد مربوط به بخارشوی روکش مبل را دنبال کنید – باید به شما بگوید از چه تنظیماتی استفاده نمایید. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای موفقیت آمیز بودن در تمیز کردن مبل های تختخواب شو خود آنها را انجام دهید:

  1. قبل از شروع تمیز کردن با بخار، مبل خود را جارو کنید.
  2. برطرف نمودن اولیه لکه ها. پاک کننده را روی لکه ها بریزید. بسته به نوع تمیزکننده ای که استفاده می کنید، مدت زمان باقی ماندن روی روکش متفاوت خواهد بود، به طور متوسط ​​حدود 3-5 دقیقه. با استفاده از یک دستمال تمیز و نرم محل را پاک کرده، لکه را از بین ببرید و مواد را خشک کنید.
  3. پیش نیاز روکش مبلمان. از محصولاتی مانند امولسیون کننده های خاک استفاده کنید که به شل شدن عناصری که در مواد زمین گیر شده اند کمک می کند. آن را روی تمام قسمت روکش مبلمان بپاشید و بگذارید چند دقیقه بماند. دوباره اسپری کنید اما این بار سعی کنید از شامپوی روکش مبلمان استفاده کنید. مواد را کاملاً برس بزنید، مطمئن شوید که شامپو به خورد مواد رفته باشد.
  4. بخارشوی را انتخاب کنید. تعداد زیادی پاک کننده بخاردار در بازار پیدا خواهید کرد. بهترین پاک کننده های بخار برای اقدامات تمیزکاری ما دستگاه های بخارشوی روکش مبلمان، دستگاه های تمیزکننده بخار برای پارچه و بخارشوی های دستی هستند.
  5. دستگاه بخار را آماده کنید. برای استفاده از بخارشوی، دستورالعمل های کاربرد آن را با دقت بخوانید. سپس بر اساس مدلی که دارید آب و پاک کننده به دستگاه اضافه کنید. میزان فشار دستگاه بخارشوی که برای روکش شما توصیه می شود را تنظیم کنید – به طور کلی، این کار توسط سازنده دستگاه شما توصیه می شود.
  6. روند تمیز کردن را شروع کنید. بخار را آزاد کنید و در قسمت کوچکی از مبل آزمایش کنید – 10 دقیقه صبر کنید و منطقه ای را که تمیز کرده اید بررسی نمایید. اگر از نتیجه کار راضی هستید، بقیه مبل را تمیز کنید. این کار را تکرار کنید تا تمام سطح مبل تمیز شود. اگر لکه ای پس از تمیز کردن باقی مانده است، می توانید یک بار دیگر آن را پاک کنید و دوباره صبر کنید تا خشک شود.
  7. اجازه دهید روکش مبلمان خشک شود. مقدار زمان بر اساس مواد روکش مبلمان و میزان رطوبت وارد شده به مواد متفاوت خواهد بود. با استفاده از فن یا سشوار می توانید سرعت کار را افزایش دهید.
  8. بعد از خشک شدن کامل، مبل را دوباره جاروبرقی بکشد، تا آلودگی های باقی مانده با دستگاه بخارشوی پاک شود.

بخارشویی ممکن است با خوب نگاه داشتن مدت زمان طولانی تر مبل تختخواب شو، عمر آن را افزایش دهد. بخارشوی از آب برای تولید بخار استفاده می کند، بنابراین نیازی به کاربرد مواد شیمیایی نیست. در برخی موارد می توان بخار شوی را با محلول تمیز کننده به کار برد. در صورت نیاز به از بین بردن بو و لکه ها، این ممکن است گزینه ای قابل بررسی باشد. اگر کسی در خانه به مواد معطر آلرژی دارد، تنها استفاده از بخار ممکن است بهترین گزینه باشد.

تمیز کردن مبل های تختخواب شو (2) - وبسایت لتو
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

چگونه می توان تشک مبل تختخواب شو را تمیز نمود

آنچه شما نیاز دارید: جوش شیرین، روغن اساسی، جاروبرقی با اتصالات برس و شلنگ.

  • در صورت داشتن روکش تشک، آن را برداشته و مطابق دستورالعمل سازنده آن را بشویید.
  • با استفاده از اتصال برس جاروبرقی سطح تشک مبل را جارو بکشید.
  • با پارچه جدیدی که در آب صابون سرد (فقط آب و صابون ملایم) آغشته شده است، به آرامی لکه های تشک را اسفنج بزنید. اجازه دهید تشک خشک شود. اگر چندین لکه زننده دارید، استفاده از یک بخارشوی دستی را در نظر داشته باشید. این وسایل به شما امکان می دهند لکه را با استفاده از آب داغ برطرف سازید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به تشک مبل، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.
  • جوش شیرین و 5 الی 20 قطره روغن اساسی که شامل اسطوخودوس، بابونه ، چوب صندل یا یلانگ یلانگ است را با هم مخلوط کنید. شاید ندانید که روغنهای اساسی به طور طبیعی ضد باکتری هستند. یا می توانید از یک شامپوی مخصوص روکش مبلمان برای پارچه های قابل شستشو و یک حلال خشک شونده برای مواد غیر قابل شستشو استفاده کنید.
  • مخلوط را روی تخت بپاشید. سپس مخلوط را به داخل تشک بمالید که عمیقاً تمیز شود. بگذارید مخلوط حداقل یک ساعت باقی بماند. برای داشتن نتیجه بهتر، آن را به مدت 24 ساعت باقی بگذارید. اگر بتوانید تشک را نزدیک پنجره قرار دهید، نور خورشید قدرت ضد عفونی کننده آن را نیز افزایش می دهد.
  • برای بار دوم تشک را جارو برقی بکشید و به آرامی کار کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام مواد پاک کننده از بین رفته اند.

از تشک مبل تختخواب شو خود محافظت کنید روکش ها، پدها و بالابرها (تاپر)

همانطور که مشاهده می نمایید، تمیز کردن تشک کار دشواری است، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم از روکش تشک قابل شستشو استفاده کنید. امروزه روکش های تشک از پارچه ای که به لایه ای ضد آب متصل شده است ساخته می شود و از تماس مایعات و عرق با تشک شما جلوگیری می کند.

اگر روکش تشک نمی خواهید، توصیه می کنیم یک پد تشک اضافه نمایید که به جذب رطوبت کمک می کند. این لایه های محافظ اضافی به شما کمک می کند تا کنه ها، کک ها و سایر آفات تخت خواب شما را محاصره نکنند.

گزینه دیگر استفاده از بالابر (تاپر) تشک است که یک لایه بالشتک اضافی است که قبل از کشیدن ملحفه روی تشک مبل تختخواب شو شما انداخته می شود. با این کار، پشتیبانی و راحتی بیشتری ایجاد می شود. شما می توانید از بین انواع مواد: پرهای غاز، پلی استر، پنبه، پشم، ژل – فقط چند مورد را انتخاب کنید.

و اگر ظاهر مبل خود را دوست ندارید، به یاد داشته باشید که چگونه مبل تختخواب شو خود را مانند یک مدل حرفه ای تنظیم کنید.

کلام آخر درباره تمیز کردن مبل های تختخواب شو

مبل های تختخواب شو از هر نوع مبل دیگری سخت تر تمیز می شوند، ما آن را دریافت کردیم. و آن سختی به این دلیل است که شما نمی توانید به راحتی آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید. با گذشت زمان، کاناپه شما را ترکیبی از خرده نان ها، لکه ها، موهای حیوانات خانگی و آلودگی های سطح آن فرا می گیرد. بله، وقت آن است که لزوما یاد بگیرید چگونه آن را تمیز کنید. نکات مربوط به تمیز کردن مبل های تختخواب شو که به شما کاربران گرامی ارائه نمودیم، ارزش این را خواهد داشت که در پایان کار تمیز کردن به کاناپه ای در حد نو برسید. برای تمیز کردن موفق باشید و از شما برای خواندن این مقاله سپاسگزاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *