بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل

بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل چیست؟
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل چیست؟

بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل چیست؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد اکنون روی یک صندلی نشسته اید یا در مجاورت شما مبل و صندلی قرار دارد. نشستن بخشی جدایی ناپذیر از روز ما است، بنابراین مهم است که اطمینان حاصل نمایید، صندلی که روی آن نشسته اید در کنار داشتن ژست خوب، راحت نیز باشد. ما در اینجا هستیم که شما را در شناخت و انتخاب بهترین فوم یاری نماییم.

فوم به کار رفته در بالشتک یکی از مهمترین فاکتورها در تعیین راحتی و طول عمر مبل شماست. طول عمر فوم بالشتک در درجه اول به کیفیت فوم بستگی دارد. کیفیت اغلب با وزن (تراکم) فوم اندازه گیری می شود. به طور معمول، هرچه وزن فوم بالاتر باشد، بهتر است. ما درباره چهار نوع فوم که در بالشتک های مبل استفاده می شود صحبت خواهیم کرد:

بهترین بالشتک فوم –  فوم با انعطاف پذیری بالا

فوم با انعطاف پذیری بالا بهترین فوم برای استفاده در بالشتک ها است و اگر به دنبال پاسخگویی برای عملکرد اضافی و بازگشت سریع فوم به حالت اولیه هستید، این نوع فوم بهترین است. وقتی صحبت از بهترین فوم برای بالشتک های مبل می شود، فوم با انعطاف پذیری بالا راحت ترین بالشتک صندلی را فراهم می کند و بالاترین ماندگاری را ارائه می دهد. کیفیت این فوم عالی است و در انواع مختلف مبلمان گران قیمت و کوسن های قایق بادبانی مورد استفاده قرار می گیرد. فوم با انعطاف پذیری بالا، سنگین ترین فوم موجود در لیست ما است. بسیار شناور و ارتجاعی است و به آن واکنش پذیری بالایی می دهد. این بدان معناست که پس از فشرده سازی به سرعت به شکل اصلی خود باز می گردد. این برای کسانی که می خواهند در بالشتک های خود جهش بیشتری داشته باشند ایده آل است. با داشتن ساختار حفره باز، فوم با انعطاف پذیری بالا بسیار فنری است اما در عین حال قدرت و استحکام خود را از دست نمی دهد. همچنین با شروع خراب شدن و نرم شدن، مدت زمانی طولانی بین هشت تا ده سال ماندگاری دارد.
بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل چیست؟

بالشتک فوم با کیفیت خوب –  فوم لوکس

فوم لوکس برای کسانی که به دنبال بالشتک فوم محکم تری هستند، گزینه خوبی است که حدود شش سال دوام دارد. فوم لوکس برای کسانی که به دنبال فوم با تراکم بالا هستند فوم خوبی است و به طور معمول در بالشتک های فوم متوسط ​​وجود دارد. برای افرادی که می خواهند کف سفت تر و مقاومی داشته باشند ایده آل است. فوم لوکس همانند فوم با انعطاف پذیری بالا، عمل بازگشت سریع دارد، بنابراین پس از فشرده سازی سریعاً به شکل اولیه خود در می آید. از فوم لوکس می شود در بالشتک های نیمکت و پدهای کمپینگ نیز استفاده نمود. از کف با مقاومت بالا ارزان تر است اما نسبت به بقیه کف ها از کیفیت بهتری برخوردار است و تقریباً دوام آن شش سال است.

 رایج ترین بالشتک فوم –  فوم با تراکم بالا

فوم با تراکم بالا بیشترین کاربرد را برای مبلمان دارد زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. این امر پشتیبانی و راحتی را فراهم می کند اما در درجه کمتری نسبت به کف لوکس و فوم با انعطاف پذیری بالا قرار دارد.

فوم با دانسیته بالا به دلیل ساختار قیمت اقتصادی، یک کف با درجه متوسط ​​صنعتی است که در بیشتر مبلمان ها استفاده می شود و دوام آن تقریباً چهار سال است. فوم با تراکم بالا پس از فشرده سازی با سرعت متوسط ​​به شکل اصلی خود برمی گردد. فوم با تراکم بالا به مرور زمان نرمتر و بدتر می شود.
بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل چیست؟

بالشتک فوم ارزان –  فوم پلی اورتان

فوم پلی اورتان ارزانترین کف است و به اندازه گونه های دیگر فوم راحت و ماندگار نیست. فوم پلی اورتان فوم ارزان و کم کیفیت است. در طی یک دوره کوتاه مدت، باعث خراب شدن و افزایش گودی وسط کف می شود. وقتی که گود شود، به شکل اصلی خود برنمی گردد. این فوم بین یک تا دو سال دوام می آورد. کف پلی اورتان برای مبلمان نمایشی ایده آل است.

 فوم هوشمند (مموری فوم)

فوم هوشمند ماده ای جنس پلی اورتان است که به فشار و دما حساس است و آن در ساخت تشک، بالش و مبل و… استفاده می شود. فوم هوشمند بسیار لزج، نرم است و آرام به شکل اولیه خود بازمیگردد و اگر بخواهید روی مبل خود بخوابید فوم هوشمند بسیار راحت و عالی است. البته این ایراد را نیز دارد که بعد از خوابیدن یا نشستن روی آن، مبل شما به آرامی به ارتفاع اولیه خود برمی گردد و برای چند دقیقه چروک می شود. قیمت آن به نسبت فوم های دیگر گرانتر است و در تولید بالشتک های صندلی توسط تولید کنندگان مبلمان استفاده نمی شود. بالشتک های مبلمان تنها در صورت ساخت سفارشی، دارای فوم هوشمند هستند. خود کوسن را نمی توان با فوم هوشمند جامد ساخت، زیرا خیلی ضخیم و شل است و آهسته به حالت اولیه باز می گردد. بنابراین، فوم هوشمند به دلیل کیفیت عالی و سازگاری، غالباً به عنوان بالابر مورد استفاده قرار می گیرد و به فوم معمولی، ترجیحاً فوم با مقاومت بالا می چسبد. اگر بالشتک برداشته شود و از هر دو طرف استفاده شود، باید فوم هوشمند را در بالا و پایین و فوم معمولی را در مرکز قرار دهید. فوم مرکزی انبساط لازم را برای محکم نگه داشتن پوشش بالشتک انجام می دهد.

آیا فوم لاتکس برای بالشتک های مبل مناسب است؟

فوم لاتکس، فومی عالی برای استفاده در بالشتک های مبل است. این بیش از یک دهه دوام خواهد داشت و انعطاف اضافی و گردش هوا را فراهم می کند. فوم لاتکس یک فوم با کیفیت بالا با ساختار لاستیکی است و از رایج ترین بالشتک های صندلی فومی است که می توان آن را خریداری نمود. علاوه بر این، برخلاف سایر فوم ها، فوم لاتکس حاوی فیلتراسیون هوا از منافذ خود است و کف را خنک نگه می دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که لاستیک لاتکس مانند تمام لاستیک ها با افزایش زمان سخت می شود و دوام آن 15 سال است و بعد از آن شروع به ترک خوردن می کند و با گذشت زمان خراب می شود. فوم لاتکس یک بالشتک صندلی عالی است اما بیشتر در تشک های سطح بالا استفاده می شود.

مشکل اصلی بالشتک های فوم لاتکس قیمت آنها است، زیرا گرانترین گزینه برای بالشتک های کف هستند. علاوه بر این، آنها بیش از حد عمر می کنند. در آخر، آنها سنگین هستند و به همین دلیل برداشتن و جابجایی آنها سخت است.
بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل چیست؟

کُرک و پَر برای بالشتک های مبل

بالشتک های مبل کرک و پر در صورت ترکیب با هسته فوم داخلی گزینه مناسبی هستند و حاوی الیاف پلی استر نیستند. بالشتک های کرک و پر راحت هستند. با این حال، بیشتر تولیدکنندگان مبلمان راهی را برای کاهش هزینه ها با افزودن الیاف پلی استر به بالشتک های پَر طراحی نموده اند. سپس، با گذشت زمان، الیاف پلی استر دچار انباشتگی شده و توده ها و برجستگی هایی را درون پوشش فوم ایجاد می کند. این فوم یکی از بالشتک های با کیفیت پایین است. بالشتک های کرک و پر وقتی فاقد الیاف پلی استر باشند راحت هستند و درجه ای از کیفیت را دارند.

دو نوع پَر وجود دارد: اردک و غاز. پر اردک محکم تر است و شامل ترکیبی از 10٪ کرک و 90٪ پر است، اما ترکیبات دیگری نیز موجود است. پر غاز پر گران تری است و نرمتر از پر اردک است و بالشت های صندلی با کیفیت بالاتر و راحت تری تولید می کند. بالشتک های پر جامدی مانند این ها به مرور فشرده می شوند و باید به صورت دوره ای نرم و کرک دار شوند. این یکی از بالشتک های سطح بالاتر است. در هسته داخلی فوم، پر با گذشت زمان نمی تواند نرم و کرک دار شود، زیرا فوم، بالشتک را هم در اندازه و هم در  شکل مقاوم نگه می دارد و از این رو نیازی به کرک دار شدن دوره ای ندارد.

روکش فوم با داکرون

فوم را می توان با الیاف پلی استر داکرون لفافه دار نمود، که معمولاً بین 0.5 الی 1.5 سانتی متر ضخامت دارد. این کار با چسباندن داکرون به بالا و پایین فوم از طریق چسب اسپری انجام می شود. داکرون بالشتک را پف کرده و نرم تر نشان می دهد. بسیاری از اوقات فروشگاه مبلمان چند سانتی متر داکرون را که به دور فوم پیچیده شده است داخل مبل قرار می دهند تا این تصور پیش بیاید که مقدار زیادی فوم در داخل مبل وجود دارد. این کار همچنین باعث می شود مبل فوق العاده راحت و پف به نظر بیاید. با این حال، اگر داکرون بیش از حد ضخیم باشد، با گذشت زمان فشرده می شود و بالشتک شکل خود را از دست می دهد و دوباره به فرم اول بر نمی گردد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از اضافه کردن بیش از 0.5 الی 1.5 سانت روکش داکرون برای بالشتک های فوم فراتر نروید.
بهترین فوم برای استفاده در بالشتک های مبل چیست؟

امیدواریم این مقاله به شما در این که کدام نوع فوم برای بالشتک مبل شما بهترین است کمک شایانی کرده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *