بفکر بالکن هایتان باشید

بفکر بالکن هایتان باشید

بفکر بالکن هایتان باشید - فروشگاه اینترنتی مبلمان لتو

این روزها که اغلب خانه‌ها از داشتن حیاط و فضای باز بی‌بهره مانده اند، داشتن یک بالکن و تراس هم غنیمت است حتی اگر خیلی بزرگ نباشد. پس همانقدر که برای دکوراسیون و چیدمان منزلمان اهمیت قائل هستیم باید برای بالکن نیز وقت بگذاریم. بیایید بفکر بالکن هایمان باشیم.

فقط لحظه ای به این فکر کنید که در عصر یک روز بهاری خود را به یک فنجان چای در بالکن خانه تان دعوت کنید و با تمام وجود هوای بهاری را به ریه هایتان بکشید. همین احساس باعث می شود تا هرچه سریعتر دست به کار شوید و در بالکن منزلتان تغییراتی را ایجاد کنید. برای چیدمان هر چه بهتر بالکن با ما همراه باشید.

پیش از طراحی بالکن باید تفاوت بین تراس، بالکن و ایوان را بدانیم.

ایوان فضایی بین داخل خانه و فضای بیرونی آن است که در معماری سنتی ایرانی و خانه‌های قدیمی دیده می‌شود. بالکن نسل امروزی ایوان خانه‌های قدیمی است که در آپارتمان‌ها طراحی می‌شود و حداقل از یک طرف به فضای بیرون اشراف دارد. تراس یا بهارخواب فضایی مانند بالکن است ولی سقف ندارد در نتیجه مساحت آن جزو آپارتمان محسوب نمی‌شود.

بفکر بالکن هایتان باشید - مقالات فروشگاه اینترنتی مبلمان لتو

 

انتخاب مبلمان

اولین قدم انتخاب مبلمان مناسب است. برای انتخاب مبلمان باید بدانیم، چند نفر قرار است از آنجا استفاده کنند؟ برای چه کاری می‌خواهیم از آن استفاده کنیم؟ می‌خواهیم پشت یک صندلی کوچک چوبی بنشینیم و کتاب بخوانیم یا می‌خواهیم با مهمانان خود پشت نیمکت های دراز ک با کوسن های رنگی پر شده اند یک عصرانه نوش جان کنیم؟ برای خرید مبلمان در بالکن ها باید به فضای موجود دقت کنیم و با توجه به آن خرید بنماییم.

طراحی نرده های بالکن

همانطور که می‌دانیم نرده های بالکن ها از ابتدای ساختمان سازی انتخاب شده اند و تقریبا تغییر آنها کار مشکلی است اما شما می‌توانید با تغییر رنگ و اضافه کردن نرده و جان‌پناه در بالکن و تراس تغییرات چشمگیری ایجاد کنید. انواع نرده ها و جان پناه ها مانند: نرده کابلی، حفاظ چوبی، نرده فلزی، حفاظ شیشه‌ای، حفاظ و نرده‌های سنگی، استفاده از فلاورباکس و… در بازار وجود دارد.

نور پردازی در تراس

با استفاده از ریسه های نوری و فانوس های کوچک و لامپ های مختلف میتوانید از بالکن هایتان در شب ها نیز استفاده کنید. با اینکار فضای رویایی را ایجاد میکنید.

گیاهان

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های چیدمان بالکن ها استفاده از انواع گیاهان است. برای اینکار میتوانید از دو گلدان بزرگ در گوشه ی بالکن استفاده کنید شاید هم دلتان بخواهد سرتاسر بالکن تان را با گیاهان روند بپوشانید. اما یکی از بهترین انتخاب ها استفاده از دیوار سبز است، در بالکن های کوچک به عل محدودیت فضا استفاده از گیاهان بر روی دیوار هاست که باعث کمتر نشدن فضا می‌شود و به بالکن شما نشاط لازمه را می دهد.

استفاده از چوب ها

همیشه چوب ها در فضاهای مختلف باعث ایجاد گرما و صمیمیت می‌شوند. برای طراحی بالکن هایتان میتوانید از چوب در کف، نیمکت ها و حتی سقف استفاده کنید.بهتر است از انواع چوب های ضد حریق و ضد آب استفاده کنید.

رنگ در طراحی بالکن و تراس کوچک

رنگ در همه‌ی فضاهای زندگی نقش بسیار مهمی دارد، در طراحی بالکن و تراس کوچک خانه به استفاده از رنگ‌ها دقت کنید، رنگ‌های روشن باید بزرگتر به نظر رسیدن فضای بالکن می‌شوند رنگ‌های گرم و عناصر طبیعی مانند چوب باعث گرما و دنج بودن فضای بالکن می‌شوند. برای ایجاد هماهنگی رنگ‌ها به انتخاب رنگ مبلمان و کوسن و عناصر دیگر در بالکن توجه کنید.

اگر دلتان می‌خواهد در بالکن عصرانه ای میل کنید ولی به خاطر کمبود فضا از خیر آن می‌گذرد، به شما پیشنهاد میکنم از میز های تاشو و کمجا برای بالکن تان استفاده کنید تا همیشه هم فضای کافی را داشته باشید و هم اینکه از عصرانه تان لذت ببرید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *